Bu metnin;ne kadar da "kayan yazı" olduğunu düşündüren bir görüntüsü var deil mi?....ama hayatta hiçbişey göründüğü gibi değildir......aslında... dikkatli bakarsanız bunun "kaymayan bir yazı" olduğunu göreceğinizi biliyor muydunuz?..............................................lütfen dikkatle bakmaya devam edin.................................................. ve bunun aslında kaymayan bir yazı olduğunu görün....................................................evet,simdi hep birlikte bakışlarımızı, tam olarak bu noktaya davet edelim.............................................................şimdi yavaş yavaş kaymayan bir yazıymış gibi gelmeye başladı deil mi?.................................birazdan bunun gerçekten de kaymayan bir yazı olduğunu siz de göreceksiniz............................................................................kaymayan bir yazı...............................:)))))).........

Cuma, Şubat 17, 2006

Erzurumdaki Küçük ve Güzel Dünyam:


Erzurumdaki evde o lojmanların orda çok güzel bi ortam vardı benim için…Ben dört buçuk yaşındayken ordan Edirneye taşınmışız ama ben Erzurumu çok iyi hatırlıyorum belkide durmadan benden 3 yaş büyük bi abinin yanında dolaştığım içindir bu…mükemmel bi yerdi Erzurum…Yüksek tel örgülerle çevriliydi lojmanlar ve tel örgülerin arkasında inekler vardı...onlar durmadan Mööö’lerlerdi...ben de durup onları izlerdim... Çok büyük görünürlerdi gözüme...


Sonra Güliz diye benim yaşlarda bi komşu kızı vardı bizim apartmanda...Annelerimizin hadi oynayın kardeşle diyip bizi tanıştırdığı gün daha kız çocukların erkek çocuklardan ya da erkek çocukların kız çocuklardan nefret ettiği dönemlerden çok öncesiydi bu... Yazın kumsalda kullandığımız kova ve küreklerimiz yordamıyla, Onla birlikte zehir hazırlardık ön bahçede.
Güliz: Biraz daha toprak atayım mı?
Ben: Eheheh..böcek atalım böceeek...
Güliz: Şu sarı otlardan da koyyım mi?
Ben: İneklere içirsek nooluur bunu?

Hele abimle yaptıklarımız...O nereye giderse ben de peşinden giderdim. O zamanlar “abinin kardeşi” rolümü çok iyi oynuyodum sanırım...Akasya ağaçları olurdu çevrede...Biz de onları koparıp koparıp yerdik...Şişko Erdem vardı bi de yan apartmanda...sevmezdim ben onu hiç...koparıp koparıp kendi yerdi...abimse koparabildiklerinin yarısını bana verirdi...
Bigün Büyük Özgür’ü gördük sokakta...elinde ölmüş bi fare vardı ve kuyruğundan tutuyodu...ben şaşkın şaşkın bakarken Özgür bilgiç bi tavırla şöyle dedi:
-Ouuuh...iç organları dışına çıkmıııış...
O gün “içorgan” kelimesini öğrenmiştim...

Kış aylarının ayrı bi havası vardır Erzurum’da...Ben de tabi çok küçük bişey olduğum için o dönemlerde...nerdeyse boyuma gelirdi karlar...Annem Southpark’taki Kenny gibi giydirdikten sonra benii, abimle tepeye çıkar atlardık karların içine...emin olun denize atlamaktan daha zevkli bişey bu... Sonra bigün babam bize bi kızak getirdi tahtadan..Oturulacak kısmın üzerinde yeşil askeri bi kılıf vardı...İkimiz birden üstüne çıkar evin yanındaki yokuştan kayardık bütün kış...

4 yorum:

Ayşegül (Patamushta-потому что) dedi ki...

Yaaa ben de çocukluğumu geri istiyorum yaaaaa....!!
Çamurdan zehir, pasta börek, güzellik maskesi yapmayı özlüyoruuum... İki kalas dikip arasına çamaşır ipi gererek voleybol sahası yapmayı, kukalı saklambaç oynamayı, tasolarımla milleti "ütmeyi"(!!öyle denirdi valla!!), bisikletlerle mahalle turuna çıkmayııı, bahçede evden getirdiimiz domates peynir reçel zeytinle piknik yapmayı, çalıların altına bulduumuz küçük kirpi için bi yuva hazırlamayı ve ona bakmak için arkadaşlarla nöbet paylaşımı yapmayıı, sinek ilaçlama arabası gelince "duman arabasııııı" diye baararak ortalıkta koşturmayı, kaykayla baayırdan kaymayı, hıdrellez'de ateş yakıp üstünden atlamayı, Hacı Amca'nın eriklerini çalmayı, Varyemez Amca'nın kirazarına dadanmayı ve bizi silahla kovaladığından tabana kuvvet koşmayı, böğürtlen toplamayı, annemden gizli bakkala gitmeyi, inşaattan tuğla çalıp taşla ezerek kızıl toz yapmayı, tahta çivi çekiç ne bulduysam getirip kızak kulübe allah ne verdiyse yapmayı....

çok özledim

Adsız dedi ki...

O ineklerden ne korkardım ben var ya... :(

Adsız dedi ki...

biz de yerdik akasya, muza benzetirdik hep hatta bi arkadas bunlar sora muz oluomuş derdi de inanırdık ne salakmışız :)

PcKelleZoid dedi ki...

Ahahahah... süpermiş yaa. Adam ii sıkmış.